Brokkolis rántotta kicsit másképp

Néha unalmas lehet mindig ugyanazt a rántotta receptet használni, habár a tojás egy nagyon egészséges és természetes tápanyag. Cukorbetegség esetén szénhidráttartalmára nem is kell figyelni, hisz nem tartalmaz szénhidrátot, csak fehérjét és zsírt. Amire érdemes figyelni azonban, hogy hetente 3-4 tojás fogyasztása ajánlott csak, hisz egy tojássárgában  minimum 5 gramm zsír található.

Úgyis találtam rá erre a brokkolis  receptre, hogy alternatívákat kerestem, hogyan is csökkenthetem a használt tojás mennyiséget, hogy mégis laktató legyen a reggelink, s persze, hogy változatosabbá tegyem az étrendünket. Nagyon örvendtem, hogy brokkolit kell használni, hisz az egyik legjobb zöldség: nagyon gazdag rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, de emellett nagyon alacsony a kalóriatartalma. Egyéb értékes vegyületeket is tartalmaz, amelyek révén daganatos betegségekben, magas vérnyomás esetén mindenképp érdemes a diétába beiktatni, illetve immunerősítő hatása is jelentős, magas C vitamin és antioxidáns tartalma  miatt. A brokkoli mellett a sajt és túró tartalmának köszönhetően a reggelihez szükséges fehérjebevitel is biztosított.

S most lássuk a receptet 🙂

Ami szükséges: 3 egész tojás, 6 tojásfehérje, 150 gramm zsírszegény túró, 80 gr zsírszegény reszelt sajt, 50 gr előre megfőzött quinoa (az 50 grammot a főzés előtti súlyra értem) 200 gr apróbb darabokra vágott brokkoli, egy marék petrezselyemzöld, 2 zöldhagyma szár apró darabokra vágva, 4-5 cikk apróra zúzott fokhagyma, fél teáskanálnyi só, fél teáskanálnyi őrölt bors, fél teáskanálnyi őrölt piros paprika.

A tojásokat egy tálba öntjük és kb 2-3 percig verjük, majd hozzáadjuk a túrót, sajtot és fűszereket a fokhagymával együtt, jól összekeverjük,  utána hozzáadjuk a brokkolit, zöldhagymát, petrezselyemzöldet és quinoát. Muffin formákba töltjük őket, s kb.  20–25 perc alatt meg is sülnek. Amennyiben nem szilikon formákat használunk, meg kell olíva olajjal kenni a formákat, másképp beleragadnak!!!!

Energiatartalom: 792 kcal, amelyből szénhidrát 38 gramm, zsír 34 gramm, fehérje 75.4  gramm. Nekem 18 db jött ki, így egy tojásos muffin energiatartalma 44  kcal, amelyből szénhidrát 2 gramm, zsír 1.8 gramm, fehérje 4.2 gramm.

Remélem ízlik majd,
Dr. Máté Beáta


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.