Csirkemell párolt zöldségekkel

Ez egy igazán könnyű étel csirkemell és zöldség alapanyagokból. Én általában vacsorára szoktam készíteni, mivel ahogy azt egy hírlevelemben részletesen is leírtam, az ideális vacsora  minél szénhidrát és zsírszegényebb. Egyrészt a könnyebb emésztés miatt van erre szükség, másrészt a zsírt előállító enzimek működése éjszaka fokozottabb, így minél kevesebb alapanyagot kell ilyenkor bevinnünk, hogy ne legyen miből zsír raktározódjon.

A csirkemell nagyon kevés zsírt tartalmaz, de mégis fehérje tartalma miatt laktató. Általában a  zöldségek szénhidrát tartalma 5 gramm alatt van, így nem is szükséges a napi energiaszükségletbe beszámítani őket, mint például a gyümölcsöket.

Ami szükséges (két adaghoz): 200 gr csirkemell, só, bors, oregánó, bazsalikom, majoránna, 1 kanál olívaolaj. A körethez 100 gr murok, 200 gr brokkoli, 25 gr kukorica, 50 gr borsó, 100 gr cukkini, 1 kiskanál vaj-kb 10 gr.

A csirkemellet vastagabb szeletekre vágjuk, kicsit kikloppfoljuk, sózzuk, borsozzuk, majd a zöld fűszereket összekeverjük az olíva olajjal, s ezzel megkenjük a hússzeleteket. Pár órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek jól összeérjenek. Én teflon serpenyőben szoktam megsütni, plusz olaj hozzáadása nélkül.

A zöldségeket megmossuk, darabokra vágjuk, sózzuk borsozzuk, majd a felolvasztott vajon, kb. fél deci víz hozzáadásával roppanósra pároljuk. Természetesen pároló edény is használható, nekem azonban nincs,  így sima lábasban, vajon s kevés vízzel szoktam készíteni a zöldségeket.

Energiatartalom (2 adag): 512 kcal, amelyből szénhidrát 28 gr, fehérje 64 gr, zsír 16 gramm. Egy adag energiatartalma: 256kcal, amelyből szénhidrát 14 gr, fehérje 32 gr, zsír 8 gramm.

Én most beleszámoltam a zöldségek szénhidráttartalmát is, mivel tudjuk, hogy a kukorica és murok több mint 10 gramm szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként.

Vigyázat!!!! Inzulint használó cukorbetegeknél az esti gyors inzulin adagját mindenképp a bevitt szénhidrátmennyiséghez kell alakítani, s tanácsos valamilyen szénhidrátot (pl. egy szelet barna kenyeret is fogyasztani), hogy megakadályozzuk egy esetleges éjszakai hipoglikémia kialakulását.

Szép napot,
Dr. Máté Beáta


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.