Fahéjas csokis zabkeksz

 

Nagyon rég vágytam egy jó kis keksz receptre, de sajnos szinte mindegyik tele van zsírral, cukorral és persze fehér lisztből készül.

Nagyon sokat keresgéltem, találtam is pár egészségesebb receptet, de egyik sem ízlett igazán. Így megpróbáltam különböző recepteket átalakítani 🙂 Ez a zabkeksz recept a harmadik-negyedik próbálkozásra sikerült csak, mikor már kezdtem feladni, de mindig mikor elkészítem örülök, hogy nem hagytam abba az elején….

Azért is szeretem a zabpelyhet, mert habár ugyanannyi szénhidrátot tartalmaz mint mondjuk a fehér liszt, de magas a rosttartalma, így lassabban ürül ki a gyomorból, tehát lassabban is szívódik fel a benne levő szénhidrát, nem ugrik olyan gyorsan meg a vércukorszint. E tulajdonsága miatt pedig elhúzódó teltség érzetet is okoz, s a rostok segítenek csökkenteni a rossz koleszterin szintet is. Nem utolsó sorban a szervezetünk számára fontos vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag.

Ami szükséges: 100 gr teljes kiőrlésű liszt, 120 gr zabpehely, 140 gr joghurt, 1 tojás, 1tsk sütőpor, egy csipet só, 1 tsk fahéj, 1/2 rúd vanília, 2 csapott kanál stevia, 2 cikk csoki (min 85 százalékos kakaótartalmú). A hozzávalókat jól összekeverjük, apró darabokra vágjuk bele a csokit, sütőpapírra tesszük s már süthetjük is!

Energiatartalom: 1084 kcal, amelyből CH 162 gr, fehérje 41 gr, zsír 28 gr.

Nekem 12 db jött ki, így egy darab energiatartalma 90 kcal, amelyből szénhidrát 13,5 g, fehérje 3,5 gr, zsír 2,3 gr.

Remélem elnyeri a tetszésüket 🙂

Szép napot,
Dr. Máté Beáta


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.