Gyümölcsös zabpelyhes joghurt

Egy zabpelyhes, gyümölcsös joghurt receptet osztok ma meg 🙂

A zabpehelyről már írtam, hogy nagyon szeretem a különböző ételek elkészítéséhez, mert amellett, hogy finom, számos előnye is van fogyasztásának.

Reggeli  müzlikeverékhez is tökéletes, emellett én gyakran használom joghurttal is a reggelink készítésénél.

A joghurt fogyasztás előnyei röviden: gazdag fehérjékben és kálciumban, emellett B2 és B12 vitaminokban is, káliumban és magnéziumban. Ezenkívül a  reklámokból is jól ismert probiotikum (a probiotikumok jó baktériumok a szervezetünk számára) tartalmának köszönhetően segít az emésztésben, fokozza az immunrendszerünk fertőzésekkel szembeni védekezőképességet, s segít helyreállítani a felborult bélflórát. ha valamilyen okból kifolyólag  antibiotikumot kell szednünk.

A joghurt és zabpehely együttes fogyasztása tökéletes párosítás: a zsírszegény joghurt kalóriatartalma viszonylag alacsony, de fehérjetartalmának köszönhetően mégis laktató reggeli. Ehhez adódik hozzá a zabpehely magas rosttartalmának tulajdonítható teltségérzet is.

Mindig igyekezzünk natúr joghurtot venni, mert sajnos a gyümölcsösek tele vannak hozzáadott cukrokkal. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem ehetünk egy finom édes gyümölcsös joghurtot. Az én megoldásom, hogy  otthon készítem el, olyan friss gyümölccsel ami épp otthon van. Az íze garantáltan jobb mint a boltinak, és csak a gyümölcsösben található cukor van benne. Persze ha valaki nagyon édes szájú, steviával még rá segíthet.

S akkor íme az én nagyon egyszerű reggeli receptem:

Ami szükséges:150 gr 1,5% joghurt (használhatunk görög joghurtot is, viszont ennek a fehérjetartalma magasabb), 40 gr zabpehely, 80 gr tetszés szerinti gyümölcs (eper, málna, körte, erdei gyümölcs keverék, ribizli, gránátalma, narancs, mindenki ízlése szerint választhat).

A pohár aljába teszem a gyümölcs felét,  ráöntöm a joghurt felét, erre rászórom a zabpehely felét, majd jöhet ismét a megmaradt gyümölcs, joghurt és zabpehely. S már kész is. Persze nem muszáj rétegezni a hozzávalókat, simán össze is lehet keverni 🙂

Energiatartalom: 240 kcal, amelyből szénhidrát 34 gramm, fehérje 11 gramm, zsír 6 gramm.

Szép napot,
Dr. Máté Beáta


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.